Sekä työterveys- että yksityisasiakkaille!

Pirten etävastaanotot

Pirten etävastaanottopalvelun OmaPirten avulla terveydenhoidon asiantuntijoiden tapaaminen ei ole enää paikasta kiinni,
vaan tavoitat meidät nopeasti puhelimellasi, tietokoneellasi tai älylaitteellasi juuri sieltä missä sinä olet!

Lääkärichat

Yhteys yleislääkäriin! Nopea apu akuutteihin vaivoihin, lähetteet ja reseptien uusinta*.

Hoitajachat

Hoidon tarpeen arvio sekä ohjausta ja neuvontaa terveyteen liittyviin kysymyksiin

Videovastaanotto

Ajanvarauksella!
Videovastaanotto vastaa jo hyvin pitkälti perinteistä vastaanottoa.

Työterveyshuollon viestipalvelu

Palvelun kautta saat kätevästi oman työterveystiimisi kiinni. 

Lääkäri- ja hoitajachat

Lääkärichat ja hoitajachat palvelevat arkisin klo 8-18.30, lauantaisin klo 10-16.30 ja sunnuntaisin klo 10-15.30.
Työterveysasiakkaiden mahdollisista poikkeavista aukioloajoista on sovittu erikseen työnantajan kanssa.

Viesteihin vastataan mahdollisimman pian, kuitenkin lääkärichatissa tunnin kuluessa, hoitajachatissa puolen tunnin kuluessa.

Viestien lisäksi voit tarvittaessa lähettää chatissa kuvia tai videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi.
Asiantuntija voi myös luvallasi avata kanssasi suoran videoyhteyden tarkempaa tutkimusta varten.

Chatit eivät sovi vakavien oireiden hoitoon, eikä oireiden hoitoon, jotka vaativat tutkimista vastaanotolla. 
Chat-vastaanoton perusteella asiakas voidaan kuitenkin edelleenohjata juuri oikealle lähivastaanotolle.

Yksityisasiakkaiden chat-hinnaston löydät täältä. Työterveysasiakkaiden chat-käynnit veloitetaan suoraan työnantajalta.

Lääkärichat

Esimerkkejä vaivoista, joita voidaan hyvin hoitaa lääkärichatissa:

Flunssaoireet ja kuume
Kurkkukipu
Allergiaoireet
Ihottumat
Virtsatieinfektiot
Silmätulehdus
Kynnenvierustulehdus
Lievät tapaturmat
Lähetteet (esim. laboratorio, muut asiantuntijat)
Reseptiuusinnat*

* Emme uusi tai määrää chatin kautta keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä (esim. uni-, psyyken- tai vahvat särkylääkkeet). Huomioithan myös, että esimerkiksi korvatulehdukseen tai poskiontelotulehdukseen ei voi määrätä antibiootteja chatin kautta. Kyseisissä asioissa suosittelemme varaamaan vastaanottoajan suoraan hoitavalle lääkärillesi.

Hoitajachat

Hoitajachatin hoidon tarpeen arvion myötä saat hoitajalta kohdennetut kotihoito-ohjeet. Hoitaja voi myös ohjata sinut oikean asiantuntijan vastaanotolle tai lääkärichattiin, mikäli oireet edellyttävät lääkärin arviota.

Hoidon tarpeen arvio
Ohjaus ja neuvonta:

  • Flunssaoireet ja kuume
  • Allergiaoireet
  • Ihottumat
  • Vatsaoireet (esim. vatsatauti, ripuli)
  • Rokotukset

* Palvelu ei sovellu reseptien uusimiseen.

Miten päivystyschat toimii?

1. OmaPirte-palvelua voit käyttää joko älylaitteesi tai tietokoneesi selaimella osoitteessa omapirte.fi.

2. Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi. Järjestelmä ohjaa sinua tunnuksen luomisessa. Jatkossa pääset halutessasi kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, suosittelemme kuitenkin käyttämään vahvaa pankkitunnistusta myös jatkossa.

3. Kirjauduttuasi valitse Keskustelut-osiosta joko ”Aloita uusi päivystyschat”.

4. Valitse ensin asioiko yksityis- vai työterveysasiakkaana. Tämän jälkeen voi valita joko lääkäri- tai hoitajachatin.

5. Keskusteluikkuna avautuu. Kirjoita siihen viestisi. Voit kuvailla oireita ja tilanteen taustoja. Voit halutessasi liittää myös kuvia ja videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi. Asiantuntija kysyy tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä, antaa neuvoja ja hoito-ohjeet sekä ohjaa tarvittaessa eteenpäin.

6. Keskustelun päätteeksi kirjaa itsesi ulos oikeasta yläkulmasta.

Videovastaanotto

 

Videovastaanotto vastaa jo hyvin pitkälti perinteistä vastaanottoa, ja se onkin hyvä valinta silloin, kun sinulla on useampi asia mielessäsi tai akuutteja vaivoja vakavampia, ehkä pitkäänkin jatkuneita oireita. Videovastaanotolla saat itse rauhassa kertoa kaikki mielen päällä olevat asiat ja annat asiantuntijalle aikaa kuunnella, kysyä tarkentavia kysymyksiä ja punnita ratkaisuvaihtoehtoja. 

Työterveysasiakkaita videovastaanotoilla palvelevat niin työterveyshoitajat, -lääkärit, työfysioterapeutit kuin työterveyspsykologitkin.
Yksityisasiakkaat voivat varata videovastaanottoajan lääkärille ja hoitajalle.

Yksityisasiakkaiden videovastaanottojen hinnaston löydät täältä.
Työterveysasiakkaiden videovastaanotot veloitetetaan suoraan työnantajalta.

Miten videovastaanotto toimii?

  • Varaa aika! Voit varata ajan videovastaanotolle joko verkkoajanvarauksestamme tai soittamalla ajanvarausnumeroomme (03) 5656 4600 (ma-pe klo 7.30-17).

  • Kun vastaanottosi aika koittaa:
    • Varaa riittävästi aikaa valmisteluihin kuten kuvan ja äänen testaukseen!
    • Mene OmaPirte-sivustollemme
      • Kirjaudu sisään: Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi. Järjestelmä ohjaa sinua tunnuksen luomisessa. Jatkossa pääset halutessasi kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, suosittelemme kuitenkin käyttämään vahvaa pankkitunnistusta myös jatkossa.
      • Valitse Muut palvelut -osiosta ”Videovastaanotto”
      • Kun olet varmistanut että ääni ja kuva toimii, paina ”Yhdistä videopuheluun” ja odota, että asiantuntija vastaa puheluun.

TYÖTERVEYSHUOLLON VIESTIPALVELU

 

Vain työterveysasiakkaille: lähetä viesti vastuuhoitajalle!

Työterveyshoitajasi vastaa arkisin vuorokauden kuluessa ja konsultoi tarvittaessa myös muita tiimin jäseniä.

Kiireettömät viestit voivat koskea esimerkiksi rokotuksia tai työssä jaksamista – siis mitä vain mielessäsi olevaa asiaa, jonka vastaus voi odottaa myös seuraavaan päivään.

Tuettu tekniikka:

Windows, Apple Mac -tietokoneet sekä Android-älylaitteet:
Selain: Chrome (suositus), Firefox tai Edge

Apple mobiililaitteet:
Selain: Safari