Työterveysasiakkaan ajanvaraus
Ajanvaraus ensimmäisellä kerralla
Suurimmassa osassa tapauksia voit varata vastaanottoaikoja verkkoajanvarauksemme kautta alusta alkaen. Mikäli verkkoajanvaraus ei onnistu, johtuu asia todennäköisesti siitä, ettei työntekijätietosi ole vielä päivittynyt järjestelmiimme (esimerkiksi uuden sopimuksen myötä). Ota tällöin yhteys esimieheesi tai soita asiakaspalveluumme 03 5656 4600.
Mihin palveluihin voin varata ajan?
Ennen ajanvarausta työterveysasiakkaan on hyvä selvittää työnantajalta, mitkä palvelut ja asiantuntijat ovat asiakkaan käytettävissä. Palvelujen laajuus riippuu työnantajan tekemästä työterveyssopimuksesta. Jos asiakas varaa ajan tai valitsee palvelun, joka ei sisälly sopimukseen, maksaa asiakas käynnin itse. Jos sinulla on kysymyksiä työnantajasi valitseman palvelutason laajuudesta, kysy työnantajaltasi, ota yhteys työterveystiimiisi tai soita asiakaspalveluumme.
Asiointi infektio-oireisena
Käytäthän vastaanottotilanteessa kasvomaskia jos olet flunssainen tai altistunut koronalle. Voit asioida maskitta terveydellisistä syistä.
Ajanvaraus ja asiakaspalvelu
Verkkoajanvaraus 24/7
Verkkoajanvarauksemme kautta voit varata vastaanottoaikoja koska tahansa. Voit myös perua verkon kautta tekemäsi varauksen.
Koronaan liitetyissä oireissa voit käyttää verkkoajanvaraustamme video- ja puhelinvastaanottojen varaamiseen.
03 5656 4600 (puhelin, pvm/mpm)
- Ohjaus ja neuvonta, ajanvaraus ja asiakaspalvelu
- Avoinna arkisin klo 7.30-17, lauantaisin klo 10-17 ja sunnuntaisin klo 10-16
- Huomioithan, että maanantai- ja tiistai-aamupäivät ovat ruuhkaisinta aikaa puhelinpalvelussamme
- Viikonlopun puhelinpalvelu on ensisijaisesti kiireellistä asiointia varten
Tutkimukset ja toimenpiteet
- Suppea yöpolygrafia tai Holter-tutkimus (vain Pirten lääkärin lähetteellä): Voit varata soittoajan tutkimushoitajalle laitteiston luovutusta ja ohjeistusta varten verkkoajanvarauksemme kautta, Pirten yleisestä asiakaspalvelu- ja ajanvarausnumerosta 03 5656 4600 tai toimipisteen asiakaspalvelusta.
- Toimenpiteet (vain Pirten lääkärin lähetteellä): Voit varata soittoajan toimenpidehoitajalle toimenpideaikaa ja ohjeistusta varten Pirten yleisestä verkkoajanvarauksemme kautta, asiakaspalvelu- ja ajanvarausnumerosta 03 5656 4600 tai toimipisteen asiakaspalvelusta.
Miten verkkoajanvaraus toimii
Järjestelmään kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Järjestelmä ohjaa sinua ajanvarauksessa tarjoamalla erilaisia vaihtoehtoja, joista valitaan asiaan tai oireisiin sopivin. Tämän jälkeen järjestelmä tarjoaa aikavaihtoehtoja johonkin toimipisteistämme, työterveysasiakkaiden kohdalla asiantuntijalle, joka on nimetty yrityksellesi. Voit varata tarjotun ajan tai määritellä sinulle sopivamman päivän ja kellonajan. Halutessasi voi vaihtaa vastaanoton toimipistettä tai asiantuntijaa.
Mikäli verkkoajanvarauksemme teksti vaikuttaa sekavalta ja huonokieliseltä, tarkista selaimesi käännösasetukset. Toisinaan jotkin selaimet kääntävät myös verkkoajanvarauksemme suomenkielisen tekstin, jolloin teksti muuttuu kieleltään epäselväksi. Tämä korjaantuu, kun automaattikäännöksen ottaa omista selainasetuksista pois päältä.