LÄHETÄ PALAUTETTA
Kiitos, että annat tärkeää palautetta toimintamme kehittämiseksi!
Mikäli asiasi koskee Pirten toimintaa yleisesti, käytäthän yleistä palautelomaketta. Mikäli koet, että omassa tai läheisesi hoidossa on tapahtunut jotain, mitä et olisi toivonut tai odottanut vastaanottavalta ammattilaiselta, voit jättää asiakkaan kokeman palvelun poikkeamailmoituksen. Mikäli tarvitset neuvoa ja tietoa oikeuksistasi potilaana, voit olla yhteydessä Pirkanmaan hyvinvointialueen potilasasiavastaavaan.
Yleinen palautelomake
Mikäli haluat antaa yleistä palautetta palvelustamme (ympäristö, yleisesti palvelukokemuksen onnistuminen, palvelujen sujuvuus…), käytä tätä lomaketta.
Huom! Palautteen aiheen ollessa tekninen vika kontaktoimme ilmoittajan tarvittavin lisäkysymyksin.
Asiakkaan koetun palvelun poikkeamailmoitus
Mikäli koet, että omassa tai läheisesi hoidossa on tapahtunut jotain, mitä et olisi odottanut tai toivonut ammattilaiselta, voit antaa palautetta oheisen Asiakkaan koetun palvelun poikkeamailmoitus -linkin kautta. Asiakasvastaavamme käsittelee ilmoituksesi ja on sinuun yhteydessä. Pirten asiakasvastaavana toimii Soili Honkamäki.
Potilasasiavastaava
Potilasasiavastaava on apunasi, kun tarvitset neuvoa ja tietoa oikeuksistasi potilaana. Pirkanmaan hyvinvointialueella potilasasiavastaava palvelee alueellaan sekä julkisen että yksityisen terveydenhuollon potilaita. Potilasasiavastaavan tehtävä on puolueeton, riippumaton ja lakisääteinen. Potilasasiavastaava on taho, joka neuvoo maksutta, miten sinä potilaana voit toimia omassa asiassasi.
Potilaan hoitoon ja kohteluun liittyvä muistutus
Potilaslain (785/92) mukaan potilaalla on oikeus tehdä muistutus terveyden- ja sairaanhoitoonsa tai siihen liittyvään kohteluunsa liittyvistä epäkohdista terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle.
Mikäli olet potilaana tyytymätön saamaasi hoitoon tai hoivaan, niiden laatuun tai niihin liittyvään kohteluun,
voit tehdä asiasta muistutuksen. Ennen muistutuksen tekoa voit keskustella ja selvittää asiaa henkilökunnan kanssa asianomaisessa toimintayksikössä.
Jos potilas ei sairauden, henkisen toimintakyvyn vajavuuden tai muun vastaavan syyn vuoksi kykene
itse tekemään muistutusta tai jos hän on kuollut, muistutuksen voi tehdä hänen laillinen edustajansa,
omaisensa tai muu läheisensä.
Lataa lomake alta tai nouda se Pirte Ratinasta.
Muistutus etenee Pirtessä johtavan ylilääkärin Seppo Nikkarin kautta ja siihen vastataan kohtuullisessa ajassa. Muistutuksen voi toimittaa Pirte Ratinan asiakaspalveluun tai postittaa osoitteella: Pirte työterveys- ja lääkärikeskus/Ratina, Seppo Nikkari, Vuolteenkatu 1, 33100 Tampere. Lomakkeen voi toimittaa myös muihin toimipisteisiimme em. tiedot kuoreen laittaen.
Tietosuojasyistä emme valitettavasti voi ottaa lomakkeita vastaan sähköisesti esimerkiksi sähköpostilla.