Valitse sivu

OmaPirte-palvelu

 

OmaPirte on vaivaton, nopea ja tietoturvallinen tapa olla yhteydessä työterveyshuoltoon paikasta riippumatta!

Joko teidän työpaikallanne
on OmaPirte käytössä?

Omapirte-palvelun kautta voit olla yhteydessä työterveyshuoltoon minkä tahansa laitteesi selaimella näppärästi ja turvallisesti, mistä ja milloin vain.

OmaPirten käyttöönotto on yritykselle täysin maksutonta, palveluiden käytöstä laskutamme hinnastomme mukaisen maksun. Kysy lisää vastuutyöterveyshoitajaltasi tai asiakkuustiimiltämme!

Päivytyschat

Akuuteissa tapauksissa saat palvelun hoitochatin kautta päivystävältä hoitohenkilökunnaltamme ohjausta ja neuvontaa puolen tunnin kuluessa, arkisin klo 8-15.30, lauantaisin klo 10-16.30 sekä sunnuntaisin 10-15.30*. Vaivana voivat olla esimerkiksi nuha, tukkoisuus, yskä, vatsaoireet, virtsatietulehdukset, iho- ja allergiaoireet, työtapaturmat, lievät kiputilat tai vaikkapa silmätulehdukset.

*Mahdollisista poikkeavista aukioloajoista on sovittu erikseen työnantajan kanssa.

Kiireettömät viestit

Normaalin viestipalvelun kautta saat kätevästi oman työterveystiimisi kiinni. Voit viestitellä oman työterveyshoitajasi kanssa, joka vastaa arkisin vuorokauden kuluessa ja konsultoi tarvittaessa myös muita tiimin jäseniä. Kiirettömät viestit voivat koskea esimerkiksi rokotuksia tai työssä jaksamista – siis mitä vain mielessäsi olevaa asiaa, jonka vastaus voi odottaa myös seuraavaan päivään.

Miten OmaPirte toimii?

1.
OmaPirte-palvelua voit käyttää joko älylaitteesi tai tietokoneesi selaimella osoitteessa omapirte.fi.

2.
Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu palveluun verkkopankkitunnuksillasi. Palvelu pyytää sinua luomaan salasanan. Jatkossa pääset kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.

3.
Kirjauduttuasi valitse Keskustelut-osiosta joko ”Aloita uusi päivystyschat” tai ”Lähetä viesti vastuuhoitajalle” riippuen siitä, onko asiasi akuutti vai kiireetön.

4.
Päivystyschatissa sinua pyydetään ensin valitsemaan joko hoitajan tai lääkärin päivystyschat. 

Tämän jälkeen keskusteluikkuna avautuu. Kirjoita siihen viestisi. Voit kuvailla oireita ja tilanteen taustoja. Voit halutessasi liittää myös kuvia ja videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi.

Asiantuntija kysyy tarvittaessa tarkentavia kysymyksia, konsultoi tarvittaessa muita asiantuntijoita ja antaa kohdennetut kotihoito-ohjeet.

5.
Lähettämällä viestin vastuuhoitajalle saat kiireettömän yhteyden työterveyshoitotiimiisi. Tätä kautta voitte keskustella niistä työterveyteen liittyvistä asioista, jotka eivät vaadi välitöntä reagointia. Hoitaja konsultoi tarvittaessa muuta tiimiä.

6.
Keskustelun päätteeksi kirjaa itsesi ulos oikeasta yläkulmasta.