Valitse sivu

OmaPirte-palvelu

OmaPirte on vaivaton, nopea ja tietoturvallinen tapa olla yhteydessä työterveyshuoltoon paikasta riippumatta!

 

Miten OmaPirte toimii?

OmaPirte-palvelua voit käyttää joko älylaitteesi tai tietokoneesi selaimella osoitteessa https://omapirte.fi. Tunnistautumiseen tarvitset vain ensimmäisellä kerralla verkkopankkitunnukset, jatkossa pääset kirjautumaan käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Tarkista työnantajaltasi, sisältyykö palvelu työterveyssopimukseen.

Viestien lisäksi voit tarvittaessa lähettää palvelussa kuvia tai videotiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi.

 

Päivystyschat

Päivystyschatissa saat apua akuuttitilanteisiin, kuten esimerkiksi nuha, tukkoisuus, yskä, vatsaoireet, virtsatietulehdukset, iho- ja allergiaoireet, työtapaturmat, lievät kiputilat, silmätulehdukset, tulosten läpikäynti jne.

Päivystyschatin kautta saat päivystävältä hoitohenkilökunnaltamme ohjausta ja neuvontaa puolen tunnin kuluessa, arkisin klo 8-15.30

 

Lähetä viesti vastuuhoitajalle

Kiireettömissä asioissa (esimerkiksi rokotukset, terveystarkastukset, työkyky, työssä jaksaminen, työhyvinvointi jne) voit viestitellä oman työterveyshoitajasi kanssa, joka vastaa arkisin vuorokauden kuluessa.

Vastuuhoitaja ottaa tarpeen mukaan keskusteluun mukaan myös muita työterveystiimin asiantuntijoita (työterveyslääkäri, työfysioterapeutti, työterveyspsykologi).

 

Lääkärin videovastaanotto

Päivystyschatin ja kiireettömän viestittelyn lisäksi voit OmaPirten kautta tavata lääkärin videovastaanotolla.

Toimi näin:

  1. Mene osoitteeseen omapirte.fi
  2. Ensimmäisellä kerralla palvelua käyttäessäsi kirjaudu palveluun verkkopankkitunnuksillasi. Palvelu pyytää sinua luomaan salasanan. Jatkossa pääset kirjautumaan palveluun käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla.
  3. Kirjauduttuasi valitse Keskustelut-osiosta joko ”Aloita uusi päivystyschat” tai ”Lähetä viesti vastuuhoitajalle” riippuen siitä, onko asiasi akuutti vai kiireetön.
  4. Päivystyschatissa sinua pyydetään ensin valitsemaan tilannettasi parhaiten kuvaava oire. Mikäli mikään valmiista vaihtoehdoista ei täsmää, valitse ”Hoidon tarpeen arvio”. Tämän jälkeen keskusteluikkuna avautuu. Kirjoita siihen viestisi hoitajalle. Voit kuvailla oireita ja tilanteen taustoja. Voit halutessasi liittää myös kuvia ja video tiedostoja asioinnin sujuvoittamiseksi.
    Hoitaja kysyy tarvittaessa tarkentavia kysymyksia, antaa kohdennetut kotihoito-ohjeet tai avaa suoran chat-yhteyden lääkäriin.
  5. Lähettämällä viestin vastuuhoitajalle saat kiireettömän yhteyden työterveyshoitotiimiisi. Tätä kautta voitte keskustella niistä työterveyteen liittyvistä asioista, jotka eivät vaadi välitöntä reagointia. Hoitaja avaa tarvittaessa yhteyden lääkärille, fysioterapeutille tai psykologille.
  6. Mikäli sinulla on aika varattuna lääkärin videovastaanotolle, valitse aloitusnäytöstä ”Videovastaanotto”. Näytölle avautuu näkymä, josta pääset testaamaan kuvan ja äänen. Kun olet varmistanut että kaikki toimii, paina ”Yhdistä videopuheluun”.
  7. Keskustelun päätteeksi kirjaa itsesi ulos oikeasta yläkulmasta.