Valitse sivu

Ajanvarausohjeet

Pirte palvelee sekä yksityis- että työterveysasiakkaita. Voit varata vastaanottoajan kaikkiin toimipisteisiimme keskitetysti joko verkkoajanvarauksemme kautta tai puhelimitse. Puhelinajanvaraus palvelee arkisin klo 7.30-17 ja saat samasta numerosta yhteyden myös päivystävään hoitajaamme kiireellisiä tapauksia ja hoidontarpeen arviointeja varten.

Puhelinajanvaraus:

(03) 5656 4600
(arkisin klo 7.30-17)

Yksityisasiakkaan ajanvaraus

Mihin palveluihin voin varata ajan?

Yksityisasiakkaalla (eli itse maksavalla asiakkaalla) on mahdollisuus varata joko nettiajanvarauksen kautta tai puhelimitse aika seuraaviin palveluihin:

  • yleislääkäri
  • erikoislääkärit
  • sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja
  • psykiatrinen sairaanhoitaja
  • toimintaterapeutti
  • laboratorio
  • röntgen
  • ultraääni
  • magneettikuvaus
  • akupunktio
  • hieronta
  • Alexander-tekniikka

Miten verkkoajanvaraus toimii

Järjestelmään kirjaudutaan nimellä ja henkilötunnuksella. Järjestelmä pyytää sinua lisäämään yhteystietosi, mikäli olet varaamassa aikaa ensimmäistä kertaa. Valitse mille asiantuntijalle tai mihin palveluun haluat varata ajan. Tämän jälkeen järjestelmä tarjoaa aikavaihtoehtoja johonkin toimipisteistämme. Voit varata kalenterista sinulle sopivan päivän ja kellonajan ja vaihtaa alanvetovalikoista halutessasi toimipistettä tai asiantuntijaa.

Huom! Mikäli verkkoajanvarauksemme teksti vaikuttaa sekavalta ja huonokieliseltä, tarkista selaimesi käännösasetukset. Toisinaan jotkin selaimet kääntävät myös verkkoajanvarauksemme suomenkielisen tekstin, jolloin teksti muuttuu kieleltään epäselväksi. Tämä korjaantuu, kun automaattikäännöksen ottaa omista selanasetuksista pois päältä.

Työterveysasiakkaan ajanvaraus

Ajanvaraus ensimmäisellä kerralla

Työterveysasiakkaan tulee varata ensimmäinen vastaanottoaika puhelimitse, koska verkkoajanvarausjärjestelmä ei tunnista uutta asiakasta. Tämän jälkeen ajan voi varata verkosta koska vain.

 

Mihin palveluihin voin varata ajan?

Ennen ajanvarausta työterveysasiakkaan on hyvä selvittää työnantajalta, mitkä palvelut ja asiantuntijat ovat asiakkaan käytettävissä. Palvelujen laajuus riippuu työnantajan tekemästä työterveyssopimuksesta. Jos asiakas varaa ajan tai valitsee palvelun, joka ei sisälly sopimukseen, maksaa asiakas käynnin itse. Jos sinulla on kysymyksiä työnantajasi valitseman palvelutason laajuudesta, kysy työnantajaltasi tai soita meille.

Verkkoajanvarauksen kautta työterveysasiakkaalla on mahdollisuus varata aika seuraaviin työterveyspalveluihimme:

  • työterveyslääkäri
  • työterveyshoitaja
  • työterveyspsykologi
  • työfysioterapeutti
  • rokotukset
  • digilääkäri
  • laboratoriopalvelut
  • kuvantaminen

Huomioithan, että näytteenottoon tarvitset lähetteen ja työfysioterapeutin sekä työterveyspsykologin vastaanotolle tullaan vain työterveyslääkärin tai työterveyshoitajan suosituksesta. Pyri ensisijaisesti varaamaan aika yrityksesi vastuutyöfysioterapeutille tai -psykologille.

Miten verkkoajanvaraus toimii

Järjestelmään kirjaudutaan nimellä ja henkilötunnuksella. Järjestelmä ohjaa sinua ajanvarauksessa tarjoamalla erilaisia vaihtoehtoja, joista valitaan asiaan tai oireisiin sopivin. Tämän jälkeen järjestelmä tarjoaa aikavaihtoehtoja johonkin toimipisteistämme, työterveysasiakkaiden kohdalla asiantuntijalle, joka on nimetty yrityksellesi. Voit varata tarjotun ajan tai määritellä sinulle sopivamman päivän ja kellonajan. Halutessasi voi vaihtaa vastaanoton toimipistettä tai asiantuntijaa.

Huom! Mikäli verkkoajanvarauksemme teksti vaikuttaa sekavalta ja huonokieliseltä, tarkista selaimesi käännösasetukset. Toisinaan jotkin selaimet kääntävät myös verkkoajanvarauksemme suomenkielisen tekstin, jolloin teksti muuttuu kieleltään epäselväksi. Tämä korjaantuu, kun automaattikäännöksen ottaa omista selainasetuksista pois päältä.

 

OmaPirte

Mikäli haluat olla yhteydessä työterveystiimiisi, pyydämme täyden tietosuojan takaamiseksi yhteydenottoa jatkossa sähköpostin sijaan OmaPirte-palvelumme kautta. Varmistathan työnantajaltasi, että palvelu on sisällytetty työterveyssopimukseen.

OmaPirte on vaivaton ja tietoturvallinen tapa olla yhteydessä työterveyshuoltoon. Palvelun käyttöönotto on yritykselle maksutonta, käytöstä laskutamme hinnastomme mukaisesti.

Miten OmaPirte toimii:

  • päivystyschatin kautta saat päivystävältä hoitohenkilökunnaltamme ohjausta ja neuvontaa puolen tunnin kuluessa, arkisin klo 8-15:30 (esimerkiksi nuha, tukkoisuus, yskä, vatsaoireet, virtsatietulehdukset, iho- ja allergiaoireet, työtapaturmat, lievät kiputilat, silmätulehdukset…)
  • kiireettömissä asioissa voit viestitellä oman työterveyshoitotiimisi kanssa, joka vastaa arkisin vuorokauden kuluessa (esimerkiksi rokotukset, terveystarkastukset, työkyky, työssä jaksaminen, työhyvinvointi…)
  • voit tavata lääkärin videovastaanotolla (ajanvarauksella)

Lue lisää ja tutustu OmaPirten tarkempiin käyttöohjeisiin tästä.