Ajanvarausohjeet

Onko sinulla seuraavia oireita:

hengitystietulehdusoireet (esim. nuha, aivastelu, nenän tukkoisuus, yskä, hengityksen vinkuminen, limaisuus, hengenahdistus)
kurkkukipu
korvakipu
kuume
vatsaoireet (esim. ripuli)
äkillinen, selittämätön ihottuma
haju- tai makuaistin muutokset
…tai epäiletkö koronavirustartuntaa?

KYLLÄ

 

Voit asioida infektiovastaanotollamme tai etävastaanotoillamme.

 

Ota yhteyttä OmaPirte-palvelumme kautta tai soita (03) 5656 4600 (avoinna ma-pe 7.30-19, la 10-17 ja su 10-16).

Saat näitä reittejä pitkin hoidontarpeen arvion ja tarvittaessa ajan infektiovastaanotollemme sekä koronavirustestaukseen. 

Ethän asioi oireisena muilla toimipisteillämme kuin infektiovastaanotollamme. Huomioithan, että ylläoleva ohje koskee kaikkia oireisia riippumatta siitä, oletko saanut aiemmin negatiivisen testituloksen.

Voit myös varata suoraan ajan etävastaanotoillemme (video- ja puhelinvastaanotot) joko verkkoajanvarauksen kautta tai puhelimitse.

Yksityisasiakas: katso toimintaohje täältä.

EI

 

Kaikki palvelumme ovat käytettävissäsi.

 

Voit varata aikoja mihin tahansa yrityksesi työterveyshuollon sopimuksen kattamiin palveluihin tai itse maksaen lääkärikeskuspalveluihimme kaikkiin toimipisteisiimme sekä käyttää etäpalvelujamme.  

Mikäli olet varannut vastaanottoajan oireettomana, mutta sinulla ilmenee oireita ennen varattua aikaasi, soita (03) 5656 4600 – tilanteesta riippuen voimme siirtää aikasi infektiovastaanotollemme, siirtää sitä eteenpäin tai muuttaa sen etävastaanotoksi.     

Tarvitsetko ajan koronatestiin?

Huomioithan, että ilta- ja viikonloppuvastaanotoilla emme uusi keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä tai rauhoittavia lääkkeitä. Kyseisissä asioissa suosittelemme varaamaan ajan suoraan hoitavalle lääkärillesi.

Työterveysasiakkaan ajanvaraus

 

Ajanvaraus ensimmäisellä kerralla

Työterveysasiakkaan tulee varata ensimmäinen vastaanottoaika puhelimitse, koska verkkoajanvarausjärjestelmä ei tunnista uutta asiakasta. Tämän jälkeen ajan voi varata verkosta koska vain.

 

Mihin palveluihin voin varata ajan?

Ennen ajanvarausta työterveysasiakkaan on hyvä selvittää työnantajalta, mitkä palvelut ja asiantuntijat ovat asiakkaan käytettävissä. Palvelujen laajuus riippuu työnantajan tekemästä työterveyssopimuksesta. Jos asiakas varaa ajan tai valitsee palvelun, joka ei sisälly sopimukseen, maksaa asiakas käynnin itse. Jos sinulla on kysymyksiä työnantajasi valitseman palvelutason laajuudesta, kysy työnantajaltasi tai soita meille.

Verkkoajanvarauksen kautta työterveysasiakkaalla on mahdollisuus varata aika seuraaviin työterveyspalveluihimme:

  • etävastaanotot eli puhelin- ja videovastaanotot
  • akuuttivastaanotto (tunnista muutamaan päivään kestäneet oireet)
  • työ- tai muu tapaturma
  • työterveyslääkäri
  • työterveyshoitaja
  • diabeteshoitaja 
  • työterveyspsykologi (suosituksella)
  • työfysioterapeutti (suosituksella tai suoravastaanotto)
  • toimintaterapeutti (suosituksella)
  • ravitsemusterapeutti (suosituksella)
  • työssä jaksaminen ja henkinen hyvinvointi, uni
  • terveystarkastus, työkykyarvio
  • toimenpiteet (ohjauksella)
  • rokotukset
  • kuntotestit
  • ENG-tutkimus
  • todistukset
  • laboratoriopalvelut (lähetteellä)
  • kuvantaminen (lähetteellä)

Huomioithan, että näytteenottoon tarvitset lähetteen ja työterveyspsykologin vastaanotolle tullaan vain työterveyslääkärin tai työterveyshoitajan suosituksesta. Pyri ensisijaisesti varaamaan aika yrityksesi vastuuhenkilöille.

Miten verkkoajanvaraus toimii

Järjestelmään kirjaudutaan nimellä ja henkilötunnuksella. Järjestelmä ohjaa sinua ajanvarauksessa tarjoamalla erilaisia vaihtoehtoja, joista valitaan asiaan tai oireisiin sopivin. Tämän jälkeen järjestelmä tarjoaa aikavaihtoehtoja johonkin toimipisteistämme, työterveysasiakkaiden kohdalla asiantuntijalle, joka on nimetty yrityksellesi. Voit varata tarjotun ajan tai määritellä sinulle sopivamman päivän ja kellonajan. Halutessasi voi vaihtaa vastaanoton toimipistettä tai asiantuntijaa.

Huom! Mikäli verkkoajanvarauksemme teksti vaikuttaa sekavalta ja huonokieliseltä, tarkista selaimesi käännösasetukset. Toisinaan jotkin selaimet kääntävät myös verkkoajanvarauksemme suomenkielisen tekstin, jolloin teksti muuttuu kieleltään epäselväksi. Tämä korjaantuu, kun automaattikäännöksen ottaa omista selainasetuksista pois päältä.